Vika ut sig

Idag tänkte jag ta upp ett ämne som jag har väldigt delade meningar om.
Det finns både killar och tjejer som lägger ut lite halvnakna bilder på sig själva, det är sätt att få både negativ och positiv uppmärksamhet. Om man som tjej lägger upp en flashig bild, eller skickar den i Simii på bdb får man nästan garanterad några grova kommentarer med ord som "hora", "slampa" osv.
Varför blir det en större grej om en tjej visar lite hud än om en kille gör det?
Ja, just det är frågan. Om en kille lägger upp en bild på sin mage i Simii så brukar han få kommentarer om hur snyggt det är och en del "jag-har-ett-snyggare-sexpack" kommentarer från avundsjuka killar. Tjejer brukar också många positiva kommentarer: "sexy" "fett snygg" "msn?". Men de får ändå ta väldigt mycket skit för bilden.
Och sen det här med att om en tjej står i trosor och linne då är det en stor grej men om hon står i bikini ja då är det ingen som skriver något negativt (oftast).

Jag tycker att man ska få se ut som man vill och visa hur mycket man vill och inte behöva ta nån skit för det. Vi lever  inte på 1800-talet längre även fast många inte verkar ha insett det och drar dessa värdelösa "tillbaks-till-köket-kvinnor" skämt. Så äckligt. Nu vek jag lite av från ämnet tydligen.
Samtidigt som jag tycker att människor ska få visa så mycket de vill så tycker jag att det är synd att många verkar tycka att det ända sättet att få uppskattning. Man måste väl få bli godkänd utan att behöva klä av sig kläderna?
Visstvisst, jag dömer. Jag säger inte att alla människor viker ut sig eller nåt, bara det att det är väldigt många.

Jag förstår mycket väl varför man lägger ut vågade bilder. Man får uppskattning, man får en hel bunke meddelanden från kåta främst killar, och många människor vill vara kompis med en för att också få sola sig lite i ens "popularitet".

Men, jag tror att man lätt blir ett objekt med vågade bilder. Dessa människor som kallar dig jättesexig känner ju  inte dig, vet inte vem du är, hur du tänker. Då blir man bara ett sexuellt objekt.


/ Hedda Sofia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0