Feministisk självförsvar

Var inne på vänsterpartiets hemsida och kollade på deras politik A-Ö och hittade detta!
Att lära sig självförsvar både mentalt och fysiskt i skolan skulle ju vara helt perfekt! :D
Så jävla skummt att det inte redan är infört som ett av skolämnena.
Tänk er att lära er självförsvar i skolan och känna sig iallafall lite tryggare ute på sta'n.
Däremot tycker jag att pojkarna också skulle kunna få lära sig lite självförsvar eftersom att de också kan råka ut för saker, däremot är det ju mycket färre våldtäckter på kvinnor än vad det är på män.
Det stod inte så tydligt om hur de hade tänkt sig självförsvaret, för killar eller tjejer, eller båda?
Men om de är feministiskt självförsvar borde ju killarna också kunna få va med, killar kan ju också vara feminister.

Jag tycker att feministiskt självförsvar är en toppen idé och fattar inte varför det inte redan existerar.

Besök gärna den här bloggen, toppenbra och smarta inlägg! ^^

/ HeddaSofia

Kommentarer
Postat av: Intersexorwhat

Ett problem som jag skulle se med detta är att folk i allmänhet då skulle kunna utföra självförsvar vilket även innebär att de säkerligen skulle kunna attackera. Att ha kurser i självförsvar vore jättebra, men de som redan är robusta och kanske även aggressiva skulle kanske rent av bli farliga i vårt samhälle.



Det var bara en tanke som slog mig, jag vet inte alls hur detta skulle kunna arta sig i praktiken.

2011-05-25 @ 22:25:44
URL: http://intersexorwhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0