Politiker från SD pratar om "rasblandning"

Läste på Svts hemsida, där stod det att SD-politikern Isak Nygren hade skrivit att "rasblandning" är negativt, dock inte om det var i Europa. Han hade skrivit det i ett forum på Nordisk.nu för att "provocera" men han tyckte tydligen fortfarande att det var rätt det han sa.
"Jag har inget emot om vita, det vill säga alla som har europeiskt ursprung skaffar barn emellan, men jag skulle ha det svårt att se det positiva om det blir en blandning mellan negrer, asiater etc."
"Så länge ni inte bor i Sverige så bryr jag mig inte. Jag är inte attraherad till negrer."
Han försvarar sig med att om barnet har föräldrar där den ena inte är europerisk kan det ge "psykiska besvär".
Han riskerar däremot att uteslutas ur SD, men jag tycker inte ens fundera över att inte göra det.
Artikeln hittar ni här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0